I år har Hørning IFs U15-drenge brugt deres Kristi Himmelfartsferie på Aalborg City Cup, som afholdes i centrum på Aalborg Frejas store baneanlæg. Det er en rigtig fed turnering med deltagelse af mange danske og udenlandske hold.
Siden onsdag har drengene sammen med Bjarne og Daniel resideret i et klasselokale på GUG Skole. Flankeret af Martin ved de fleste af kampene blev den indledende pulje vundet ubesejret efter fire kampe mod danske, hollandske, svenske og tyske hold – og med en flot målscore på 16-0.
Efterfølgende gik drengene videre til finalespillet sammen med de fem andre puljevindere. Her spillede de først 2-2 mod et svensk hold fra Stockholm efter en udligning lige før tid. Det gav mulighed for at nå finalen med en sejr i den sidste kamp mod et tysk hold fra Hamborg – og den kom i hus med en 2-0-sejr.
I finalen mod Aalborg KFUM, som blev spillet på hovedbanen, kom vi foran 1-0, men Aalborg scorede derefter to gange, inden vi igen fik udlignet. Kampen gik i straffesparkskonkurrence, og her var Hørning stærkest. Dermed kunne drengene tage et trofæ med hjem til klubbens samling som det bedste af cirka 30 U15 11-mandshold.
Kæmpe tillykke med den flotte bedrift til både drenge og trænere, som trofast bruger tre aftener om ugen på træningsbanen og skaber flotte resultater med klubbens logo på brystet.



