En patrulje fra Østjyllands Politi kørte søndag morgen omkring kl. 04.00 patrulje i det nordlige Aarhus og Risskov.
På Nordre Strandvej blev patruljen pludselig mødt af en motorcykel i høj fart med tre yngre mænd på.
Patruljen eftersatte motorcyklen, samtidig med at flere patruljer og en drone blev sendt mod stedet.
Det udviklede sig til en kortere eftersættelse, hvorefter motorcyklen standsede, og de tre mænd løb fra stedet. En af de unge mænd blev løbet op af patruljen, mens en anden gerningsmand blev spottet af droneføreren. En anden patrulje kunne derfor kort efter anholde ham. Den sidste gerningsmand er fortsat på fri fod.
Ved nærmere undersøgelse viste det sig, at motorcyklen var stjålet fra en adresse i Risskov.
Forældrene til de to anholdte unge mænd på henholdsvis 15 og 17 år blev sammen med Børn og Ungevagten ved Aarhus Kommune tilkaldt.
Begge de anholdte blev sigtet for brugstyveri, ligesom føreren af motorcyklen blev sigtet for en lang række færdselsforseelser.
