Lørdag kl. 21.37 forsøgte en patrulje at bringe et køretøj til standsning i Åbyhøj. Føreren ønskede midlertidig ikke at tale med politiet, hvorfor han forsøgte at køre fra patruljen – Patruljen fik ham dog bragt til standsning på Tomsagervej.
Ved kontakt til den 18-årige fører, viste det sig, at grunden til han ikke ønskede kontakt med politiet nok var fordi han ikke havde noget kørekort ligesom han blev skønnet påvirket af euforiserende stoffer. Han blev Han blev derfor anholdt og der blev udtaget blod til bevis i sagen. Føreren blev ligeledes sigtet for ikke at have efterkommet politiets henvisninger.
