FC Fredericia afslørerede den 8 oktober sin fornyede visuelle identitet, som matcher toppen af dansk fodbold, klubbens historie og båndet til fæstningsbyen Fredericia. Klubbens fornyede identitet er fra i dag synlig online og i ny linje af officielt merchandise. Superligaholdet vil samtidig spille i den nye spilledragt med det fornyede klublogo til årets sidste hjemmekamp mod OB.
Tiden er moden til at slå dybere rødder som et lokalt og regionalt samlingspunkt for sport, kultur og fællesskab. Alle omkring klubben har igennem det seneste år i fællesskab taget klubben til nye højder og med en fornyet identitet åbner vi op for et bredere publikum og giver byen endnu mere at glæde sig over. Læs mere under billedet.

Målet er at gøre FC Fredericia-brandet mere relevant og genkendeligt og at give et yngre publikum mulighed for at kunne identificere sig med klubben i endnu større grad på både fodboldtrøjer, hoodies og digitale medier.
Stig Pedersen, Direktør i FC Fredericia:
– For første gang i klubbens historie er FC Fredericia at finde blandt Danmarks 12 bedste fodboldklubber i 3F Superliga. Det kræver en identitet, der rummer vores sportslige spring samtidig med at den kulturelle forankring i byen fastholdes. Det er de følelser og den fortælling som har været udgangspunkt for arbejdet med klubbens nye identitet og vi er meget stolte over resultatet.
Anders Christiansen & Jonas Nicolai Rasmussen, Partnere i Created by Black:
– Som designbureau gik vi til opgaven med ydmyghed og respekt for klubbens kultur og fans. Løven og sværdet fra Fredericias historiske våbenskjold er bevaret som kerneelement. Logo, typografi og farver er blevet forfinet og klargjort til fremtiden uden at miste forbindelsen til fortiden. Klubben får en visuel identitet som fungerer optimalt på alle platforme og produkter indenfor dansk topfodbold og fankultur.
Med valget af Created by Black som designbureau opnår FC Fredericia samtidig kontinuitet i sin visuelle identitet, da bureauet også stod bag den hidtidige logoversion tilbage fra 2006.
Debut på brystet i årets sidste hjemmekamp
Logoversionen fra 2006 forbliver på FC Fredericias trøjer indtil slutningen af efterårssæsonen. Det erstattes når den nye hjemmebanetrøje får sin debut i 3F Superliga i kampen mod OB på Monjasa Park den 5. december 2025.
Sammen med den nye identitet er der også skabt en ny linje af merchandise der appellerer til brug på fodboldstadions, til fritidsaktiviteter og dagligdagen rundt omkring i byen.
Den nye produktlinje omfatter bl.a. kvalitetsbeklædning som t-shirts og sweatshirts udarbejdet i samarbejde med Hummel, halstørklæder med det fornyede logo og meget mere, så alle med rød og sort i hjertet kan tage del i klubbens historiske udvikling på og uden for banen.
Sværdet er trukket. Fæstningen er klar.
