Natten til onsdag modtog Østjyllands Politi kl. 01.38 en anmeldelse om, at der angiveligt var blevet affyret flere skud mod en bil, der havde holdt ud for en adresse i Viby J.
Flere patruljer blev straks sendt til stedet, hvorefter det kunne konstateres, at skuddene havde ramt den tomme bil. Ingen personer var blevet ramt ved episoden, som Østjyllands Politi nu efterforsker intensivt.
Ved politiets ankomst til adressen var gerningsmanden forsvundet, men kort efter fik en patrulje øje på en motorcyklist i området, som lykkedes med at undslippe efter en kortere eftersættelse.
“Det er noget vi ser på med stor alvor, når der bliver affyret skud i det offentlige rum – og derfor er det også en sag, som vi siden anmeldelsestidspunktet har efterforsket massivt med henblik på at få udfundet gerningsmanden,” siger Bolette Høy, fg. vicepolitiinspektør hos Østjyllands Politi.
Den pågældende bil vil nu blive undersøgt nærmere, ligesom politiet også gerne hører fra borgere med muligt kendskab til sagen eller viden om episoden. Politiet vil desuden øge sin tilstedeværelse i området med henblik på at, at borgerne kan føle sig trygge.
Hvis man har relevante oplysninger til sagens efterforskning bedes man ringe til Østjyllands Politi på telefonnummer 114.
Østjyllands Politi har for nuværende ikke yderligere kommentarer til sagen.
