Det er med stor beklagelse, at vi må oplyse, at der i løbet af weekenden har været tyveri på kirkegården. Der er blevet stjålet et større antal messingkæder fra gravstederne.
Vi er naturligvis meget kede af hændelsen og forstår, at det kan være en stor skuffelse og sorg for de berørte familier.
Tyveriet er anmeldt til politiet. Efter dialog med politiet er vi blevet oplyst om, at den enkelte gravstedsejer selv skal anmelde tyveriet af kæden til politiet, hvis der ønskes erstatning gennem egen indboforsikring. Forsikringsselskaberne vil som udgangspunkt kræve, at der foreligger en politianmeldelse.
Hvis du opdager, at der mangler en kæde på et gravsted, som du er ansvarlig for, anbefaler vi derfor, at du kontakter politiet og derefter dit forsikringsselskab.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kirkegårdskontoret.
Med venlig hilsen
Frederikshavn kirkegårde
Vi beklager meget den ulejlighed og de følelser, som denne hændelse kan medføre for de berørte familie.

